poniedziałek, 24 października 2022

Strategie reklamowe dla Twojej strony

Jak dodać procesy lead generation do swojej strategii link buildingu

1. Zdefiniuj swoje leady linkujące przed tworzeniem treści

W marketingu B2B nazywa się to strategią danych skoncentrowanych na wynikach, co zasadniczo oznacza, że musisz dokładnie wiedzieć, co chcesz osiągnąć, zanim zaczniesz opracowywać strategię osiągnięcia tego wyniku. Ta koncepcja jest - niestety - rzadko stosowana w link buildingu.

Co zwykle się dzieje:

Zespół ds. treści tworzy to, co uważa za świetny zasób treści. Zespół ds. kontaktów z klientami identyfikuje właścicieli stron internetowych, którzy mogą być zainteresowani tym zasobem i rozpoczyna działania informacyjne. Oba zespoły pracują w odosobnieniu. Ale co się stanie, jeśli odwrócisz ten proces? Zespół ds. kontaktów zewnętrznych pokazuje zespołowi ds. treści, co przyciąga linki na dany temat (z przykładami). Ten wgląd powinien pochodzić z badań perspektywicznych, aktualnych lub nadchodzących trendów, z danych z poprzednich kampanii outreachowych, itp. Zespół ds. treści (we współpracy z zespołem ds. kontaktów z klientami) tworzy coś lepszego niż to, co obecnie istnieje na ten temat. W tym momencie oba zespoły mogą zaangażować osoby łączące leady w tworzenie treści (poprzez dotarcie do nich i poproszenie o opinie ekspertów na dany temat). Zespół outreachowy dostarcza te treści do kontaktów, które zidentyfikował przed ich stworzeniem. W zależności od zarysowanych możliwości link buildingu, linkowane aktywa powinny przyjąć określony format  na przykład:

Curated lists of resources: Upewnij się, że Twój artykuł pasuje do jednej z istniejących kategorii na liście, lepiej wypełnia lukę lub naprawia istniejący niedziałający link.

Linki od influencerów lub ekspertów: Przed opublikowaniem swojego artykułu, dotrzyj do  influencerów i uzyskaj ich cytat (opinię) do włączenia do swojego artykułu. Influencerzy są bardziej skłonni do linkowania, gdy są wyróżnieni na tej stronie.

Linki od rówieśników i przyjaciół: Śledź tych ludzi wszędzie i zacznij wchodzić z nimi w interakcje na co dzień. Pomyśl o tym jak o "lead nurturing" - zwiększając swoje szanse na stworzenie długotrwałej współpracy.

Linki redakcyjne z popularnych blogów: Namierz autorów i redaktorów tych stron i zacznij wchodzić z nimi w interakcje na mediach społecznościowych. Rozważ zaproszenie ich do dodania cytatu do swojego artykułu.

Pozwalając, aby badania nad budowaniem linków kierowały procesem tworzenia treści, zakończysz z bardzo udaną kampanią, która wciąż dostarcza linki (bez potrzeby aktywnego docierania do odbiorców).

2. Zorganizuj swoje wskazówki dotyczące linkowania

Jak powiedzieliśmy wcześniej, w link buildingu celem końcowym jest link. Ale różne leady będą potrzebowały różnej liczby touchpointów, aby w końcu linkować. Dodatkowo, więcej linków jest lepszych niż jeden. To właśnie tutaj w grę wchodzi proces pielęgnowania leadów. Podobnie jak w przypadku marketerów B2B, którzy stosują różne metody "rozgrzewania" leadów i przybliżania ich do sprzedaży, tak i w link buildingu uzyskasz o wiele więcej linków, jeśli będziesz stale docierał do swoich leadów, aby przypominać im o swoim atucie. Jeśli korzystasz z narzędzia outreachowego (zarówno Pitchbox jak i Link Hunter są dobrymi opcjami, w zależności od budżetu i złożoności projektu), będzie ono obsługiwać niektóre z działań  dla Ciebie, między innymi:

-Zapisywać wszystkie wysłane przez Ciebie maile

-Aktualizować status i daty wysłania emaila (odpowiedział, odrzucił, sprawdził itd.).

Wiele zespołów budujących linki uzna to za wystarczające. Polecam pójść dalej i zastosować solidne podejście do zarządzania relacjami z klientami, które obejmowałoby również:

-Stworzenie szczegółowego profilu dla każdego leadu (który obejmowałby również ich strony i kolumny, profile w mediach społecznościowych itp.)

-Docieranie w mediach społecznościowych (poprzez reklamy i / lub ręczny zasięg)

Jeśli chcesz pójść jeszcze dalej, możesz przyjąć dobrze zorganizowaną strategię zarządzania relacjami z klientem w stosunku do swoich linkujących leadów. Abyś mógł zacząć, oto solidne porównanie głównych typów CRM, a także platform do generowania i pielęgnowania leadów, które pozwolą Ci odpowiednio zorganizować i monitorować Twoje perspektywy link buildingowe.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

sitemapy SEO

 Sitemap to wizualna reprezentacja architektury strony internetowej. Jest to hierarchiczna struktura wszystkich stron witryny, do których do...