Jak dodać procesy lead generation do swojej strategii link buildingu
1. Zdefiniuj swoje leady linkujące przed tworzeniem treści
W marketingu B2B nazywa się to strategią danych skoncentrowanych na wynikach, co zasadniczo oznacza, że musisz dokładnie wiedzieć, co chcesz osiągnąć, zanim zaczniesz opracowywać strategię osiągnięcia tego wyniku. Ta koncepcja jest - niestety - rzadko stosowana w link buildingu.
Co zwykle się dzieje:
Zespół ds. treści tworzy to, co uważa za świetny zasób treści. Zespół ds. kontaktów z klientami identyfikuje właścicieli stron internetowych, którzy mogą być zainteresowani tym zasobem i rozpoczyna działania informacyjne. Oba zespoły pracują w odosobnieniu. Ale co się stanie, jeśli odwrócisz ten proces? Zespół ds. kontaktów zewnętrznych pokazuje zespołowi ds. treści, co przyciąga linki na dany temat (z przykładami). Ten wgląd powinien pochodzić z badań perspektywicznych, aktualnych lub nadchodzących trendów, z danych z poprzednich kampanii outreachowych, itp. Zespół ds. treści (we współpracy z zespołem ds. kontaktów z klientami) tworzy coś lepszego niż to, co obecnie istnieje na ten temat. W tym momencie oba zespoły mogą zaangażować osoby łączące leady w tworzenie treści (poprzez dotarcie do nich i poproszenie o opinie ekspertów na dany temat). Zespół outreachowy dostarcza te treści do kontaktów, które zidentyfikował przed ich stworzeniem. W zależności od zarysowanych możliwości link buildingu, linkowane aktywa powinny przyjąć określony format na przykład:
Curated lists of resources: Upewnij się, że Twój artykuł pasuje do jednej z istniejących kategorii na liście, lepiej wypełnia lukę lub naprawia istniejący niedziałający link.
Linki od influencerów lub ekspertów: Przed opublikowaniem swojego artykułu, dotrzyj do influencerów i uzyskaj ich cytat (opinię) do włączenia do swojego artykułu. Influencerzy są bardziej skłonni do linkowania, gdy są wyróżnieni na tej stronie.
Linki od rówieśników i przyjaciół: Śledź tych ludzi wszędzie i zacznij wchodzić z nimi w interakcje na co dzień. Pomyśl o tym jak o "lead nurturing" - zwiększając swoje szanse na stworzenie długotrwałej współpracy.
Linki redakcyjne z popularnych blogów: Namierz autorów i redaktorów tych stron i zacznij wchodzić z nimi w interakcje na mediach społecznościowych. Rozważ zaproszenie ich do dodania cytatu do swojego artykułu.
Pozwalając, aby badania nad budowaniem linków kierowały procesem tworzenia treści, zakończysz z bardzo udaną kampanią, która wciąż dostarcza linki (bez potrzeby aktywnego docierania do odbiorców).
2. Zorganizuj swoje wskazówki dotyczące linkowania
Jak powiedzieliśmy wcześniej, w link buildingu celem końcowym jest link. Ale różne leady będą potrzebowały różnej liczby touchpointów, aby w końcu linkować. Dodatkowo, więcej linków jest lepszych niż jeden. To właśnie tutaj w grę wchodzi proces pielęgnowania leadów. Podobnie jak w przypadku marketerów B2B, którzy stosują różne metody "rozgrzewania" leadów i przybliżania ich do sprzedaży, tak i w link buildingu uzyskasz o wiele więcej linków, jeśli będziesz stale docierał do swoich leadów, aby przypominać im o swoim atucie. Jeśli korzystasz z narzędzia outreachowego (zarówno Pitchbox jak i Link Hunter są dobrymi opcjami, w zależności od budżetu i złożoności projektu), będzie ono obsługiwać niektóre z działań dla Ciebie, między innymi:
-Zapisywać wszystkie wysłane przez Ciebie maile
-Aktualizować status i daty wysłania emaila (odpowiedział, odrzucił, sprawdził itd.).
Wiele zespołów budujących linki uzna to za wystarczające. Polecam pójść dalej i zastosować solidne podejście do zarządzania relacjami z klientami, które obejmowałoby również:
-Stworzenie szczegółowego profilu dla każdego leadu (który obejmowałby również ich strony i kolumny, profile w mediach społecznościowych itp.)
-Docieranie w mediach społecznościowych (poprzez reklamy i / lub ręczny zasięg)
Jeśli chcesz pójść jeszcze dalej, możesz przyjąć dobrze zorganizowaną strategię zarządzania relacjami z klientem w stosunku do swoich linkujących leadów. Abyś mógł zacząć, oto solidne porównanie głównych typów CRM, a także platform do generowania i pielęgnowania leadów, które pozwolą Ci odpowiednio zorganizować i monitorować Twoje perspektywy link buildingowe.
poniedziałek, 24 października 2022
Strategie reklamowe dla Twojej strony
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
sitemapy SEO
Sitemap to wizualna reprezentacja architektury strony internetowej. Jest to hierarchiczna struktura wszystkich stron witryny, do których do...
-
Pozycjonowanie long tail to strategia marketingowa, która skupia się na kierowaniu do nisz i konkretnych potrzeb klientów, a nie do szeroki...
-
Duplicate content to termin, który odnosi się do każdego fragmentu treści, który pojawia się w więcej niż jednym miejscu w Internecie. Jest...
-
Blogowanie gościnne to praktyka, w której pisarz tworzy treść i publikuje ją na innej stronie internetowej lub blogu jako autor gościnny. ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz